Heb jij te maken met (cliënten met) zorgverzekeringsproblemen en weet je niet altijd wat te doen? Denk aan de Zorgverzekeringslijn!
Werk jij binnen het sociaal domein met cliënten met (financiële) zorgverzekeringsproblemen? Het ontbreken van een zorgverzekering of het hebben van zorgverzekeringsschulden zijn een paar voorbeelden hiervan. Ook binnen de GGZ en maatschappelijke opvang is dit (veel)voorkomende problematiek.
Betalingsachterstanden bij de zorgverzekeraar staan op nummer twee in Nederland van meest voorkomende schulden. Zorgverzekeringslijn geeft als hét expertisecentrum onafhankelijk advies en praktische tips voor het signaleren en oplossen van dit soort vraagstukken.
Hiervoor kun je bij ons terecht:
- Maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur zijn wij voor vragen bereikbaar via telefoon, chat en e-mail
- Trainingen voor professionals, online én op locatie (op locatie vanaf 10 deelnemers)
- Maatwerk… een kennisuurtje tijdens een teamoverleg? Of heb je een ander idee?
Effectief voorlichten verbetert de toegang tot zorg. Je krijgt praktische tips en handvaten om zorgverzekeringsproblemen op te lossen. Onze trainingen zijn gratis en interactief. Na een training heb je o.a. kennis opgedaan over:
- Het herkennen van premie achterstanden bij zorgverzekeraars
- De gevolgen van premieachterstanden (aanvullende verzekering, vergoeding medicatie)
- Het voorkomen van aanmelding als wanbetaler
- Het proces van afmelding als wanbetaler
- Oorzaken van het niet hebben van een zorgverzekering en oplossingen hiervoor
Neem gerust een kijkje op onze website of meld je direct aan via de link Training voor hulpverleners in de GGZ (https://www.zorgverzekeringslijn.nl/trainingen/hulpverleners-ggz/).
Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Merel Fortuin via merel@zorgverzekeringslijn.nl (mailto:merel@zorgverzekeringslijn.nl).